onsdag 19 januari 2011

Havsfidra.com

Jag fick ett mail. Från John Dunn. Han hade börjat på en hemsida som handlar om havsfidra. havsfidra.com
 
På första sidan hade han två bilder. Den ena på en storfidra nr 77. En båt byggd 1970 och under några år hemmahörande i Lindesberg under namnet EOS II. Jag har fått tag på en hel del mer uppgifter på fidrorna. Bl.a. Fisksätravarvets leveransmatrikel. Dessvärre har jag inte fått kompletterat min sammanställning hel med alla uppgifterna. Jag knyckte bilden på havsfirda.com
 

Den andra bilden var på min gamla havsfidra nr 318 DIS. Bilden tog jag en gång när jag låg i min favoritnaturhamn, "spilltan på Landlösa". thallatha.blogspot.com/2010/02...
 
John Dunn har nog knyckt den från min blogg thallatha.blogspot.com/2009/12... Men väl bekomme. Jag känner mig hedrad. 
Jag brukar göra en mapp med bilder för varje inlägg, för att i viss mån kunna hålla en viss ordning. Mappen har samma namn som inlägget i fråga. I mappen för inlägget "Havsfidran - "DIS" 1991 - 2001" fanns en bild från en gång när vi låg i den trånga viken på Hamnerö - Väderöarna. Hade väl tänkt att ha med den i inlägget, med glömde nog bort den. Synd - för det är en "pen" bild. Dessutom har den sin egen historia, men det kan jag kanske ta vid ett annat tillfälle. Här är i varje fall bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar