tisdag 18 januari 2011

Vådan av vinterliggande

När jag kom ner till Thallatha nu på eftermiddagen var det något som som inte stämde. Till slut såg jag vad det var. Det var en båt, en julle av trä, som var borta. Där den hade legat ett par tre år och åtminstone två vintrar, längst ut på nocken på den närmaste pontonbryggan där det egentligen inte är nån riktig båtplats. Jag har aldrig sett att den har varit ute och aldrig sett nån i båten överhuvud taget. Det var en vak där båten hade legat och ingen ränna i isen som gick därifrån.

Tog ett bild på Tahllatha för en vecka sen, i samband med att jag täckte sittbrunnen, då låg jullen på plats. Men nu var den som sagt borta.

På håll såg det lite konstigt ut i vaken och jag gick ut på pontonbryggan för att kolla.



Mycket riktigt.

Den hade sjunkit.

Två isvintrar, med så mycket och tjock is, har väl varit för mycket för den gamla träbåten. Misstänker att det aldrig blir båt av den igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar