lördag 25 februari 2012

Nu är det vår

Meteorologerna får säga va dom vill.

När jag var nere till båten på Torsdag eftermiddag hade väldigt mycket av isen smält, som jag skrev om i mitt förra inlägg.










När jag kom ner till båten i morse var all isen borta.

Ja egentligen såg det ut som på bilden här nedanför. Ett strålande solsken, med solen som stod ganska lågt och rakt i kameralinsen. När jag åkte hem för att hämta en bättre slipmaskin hade de kommit lite moln för solen. Ur fotosynpunkt kan det ju ibland va bra. I motljusbilder är  det inte alltid är lätt att se detaljer






Även om det ur metreologisk synpunkt kanske ännu inte är vår, så är det så för mig. Isen kommer inte tillbaka, mer än kanske som "nykast" - tunn is som bildas under nån kall natt.

Hållö anger just ni vind omkring WNW. Strax över 10 m/sek på avtagande och 5,2 pusgrader. Hade det inte varit för att man alltid låser fast sig med en massa arbete så hade det varit läge att sticka ut och segla på eftermiddagen. Jag har ju inte riggat av ännu och nu tror jag att jag struntar i det.

Nu är det vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar