tisdag 29 mars 2011

Isfritt

Jag tog en sväng ner till båten idag. Det var några dar sen jag var där. Då låg isen i hela småbåtshamnen. Det såg ut ungefär som på bilden till höger, fast den tog jag för ca 14 dagar sen. Fiskebåtarna hade brutit sig in och min sommarplats - den yttersta platsen den yttersta pononbryggan var isfri.

Beträffande båtjobbandet, så håller jag på med luckor till förpiken, hemma i källaren, men det går långsamt. Det är så mycket annat som påkallar min uppmärksamhet, och dessutom är det ju inte mycket fart på gubben.

Idag var i alla fall all is borta i hela hamnen. Det har det nog varit ett par dar. Så nu är det egentligen bara att riva täckningen, slå under seglen och sticka ut och segla.

Ja, ja. Så lär det inte bli på ett tag. Jag har ju en hel del att göra innan jag kommer att sticka ut. Och täckningen över sittbrunnen är väldigt skön att ha, dels när man kliver ombord om det är regn i luften och  dels när man skall jobba i motorrummet. Men det blir i alla fall betydligt tidigare och längre seglingssommar än ifjol.

Det där med att det är sommartid är kanske inte helt fel i alla fall!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar