lördag 26 mars 2011

Sittbrunnen.se

Jag får många mail.

Vissa, en hel del faktiskt, är från bedragare.

En del är reklam för allt möjligt från båtprodukter till charmkurser.

Många är från båtintresserade människor, som detta.

"Hej Tommy.
 
Upptäckte just din blogg och la genast in den bland Bästa bloggarna, under menyn bloggar på min sajt Sittbrunnen. Hoppas det är OK.
 
Sen tyckte jag att texten om Gotska Sandön var så särdeles bra att jag undrar om det skulle vara möjligt att få publicera den på Sittbrunnen. Jag tjänar eller betalar inget, så det handlar bara om äran och en länk, men jag tycker det skulle vara kul att ha den med.
 
Mvh
Niklas Krantz
 
Man blir faktiskt glad när nån uppmärksammar vad man gör och tycker det är ok.

Sittbunnen.se är en trevlig och lite annorlunda båtsida som är till för oss som seglar för nöjes skull. Den spänner över ett brett fält från"Landkrabbans seglarskola" som ger den oinvigde oanade kunskaper i sjölivets mysterium på ett humoristiskt sätt, till information om de häftigaste, för vanligt folk otänkbara båtarna.

Jag har haft Sittbrunnen.se som ett bokmärke i min webbläsare länge, men i ärlighetens namn måste jag erkänna att det var länge sen jag var inne och läste något där. Fast nu har jag lyft fram bokmärket, så att det ligger mitt i de ca tio stycken som jag oftast är inne och kollar på.
 
Att min blogg sen hamnat under samma flik som BLUR - denne gigant inom kappseglingsbloggandet här på västkusten känns extra hedrande. Jag mötte BLUR en gång på väg in till Björlanda Kile. Jag såg ju honom genast. Jag tror inte att han ens la märke till min båt, fast den bar det stolta namnet "Santa Maria" och dessutom med stora bokstäver mitt på skrovsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar