tisdag 26 januari 2021

En Stenkul stig

 Skrivkrampen när det gäller min blogg har ju pågått länge.

Detta inlägg skriver jag enbart för en envis seglarkompis skull.

Vi mailar till varandra var och var annan dag och ägnar oss mest åt att missförstå varandra - vi är ganska duktiga på det. 

I ett av mina senaste mail lyckades/råkade jag få in några ord om den "Stenkula stigen" i Tjuvsundsbergen, som nån kreativ person lyckats smycka med målade stenar.

Bifogade en länk till Sotenäs kommuns hemsida. På den sidan fanns det bara en bild på en av stenarna.

Naturligtvis protesterade min vän med en gång med att det inte fanns så många stenar som jag påstått.

https://www.sotenas.se/sidor/arkivstartsidan/sotenasnyheter/gaenstenkulpromenadpatjuvsundsberget.5.650fc3dc176f8e4c77ab71f.html

Så här min käre seglarvän har du några fler bilder som pryder gångstigen i Tjuvsundsbergen.


























Käre seglarkompis. Nu orkar jag inte mer.Vill du se fler stenar, så får du palla dig hit.














































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar