tisdag 28 juni 2011

På tio minuter

Var och jobbade med en brygga på Fisketången idag.

Det sägs ju att 5 minuter - det är också sjömansarbete. Efter att ha slipat rost så att det yrde kände jag för att ta en paus. Fick se att en båt seglade förbi i Tångenrännan och gick de få metrarna och satte mig på berget alldeles intill vattnet och denna Bohuskustens E6;a. 




Jag satt väl och tittade på båtar under ca 10 minuter, och under tiden seglade dessa förbi.



Tôllar ô seile´s fiskebåt "Asta" låg på sin plats på "Tångebrygga" strax intill "Sippans Bu"














Som tur va blev det ett litet uppehåll i flödet av båtar och jag kunde konstatera;
"Vila rast upphör"


Jag han inte längre än nästan fram till mitt arbetställe förränn jag fick se en Vindö gå österut i Tångenrännan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar